Underholdning fra virkeligheten

De aller fleste har et forhold til TV-kanalen Discovery Channel, men Discovery, Inc. er mye mer.

Discovery i verden

De aller fleste har et forhold til TV-kanalen Discovery Channel, men Discovery, Inc. er mye mer.

Det som startet som en enkel vitenskapskanal i 1985, er i dag et globalt medieselskap som strekker seg over mer enn 220 ulike land og territorier, og som tilbyr verdens største utvalg av såkalt «real life entertainment». På godt norsk: underholdning fra virkeligheten.

Discoverys mål er å inspirere, opplyse og underholde seerne med innhold innen sjangere som reise, livsstil, vitenskap, oppussing, dyreliv, utforsking, true crime, sport og barneprogrammer.

Discovery i Norge

Discovery i Norge

Her til lands driver vi i Discovery en rekke TV-kanaler – og to strømmetjenester. TVNorge er flaggskipet vårt, og er det alt startet med for over 30 år siden, 5. desember 1988. Etter hvert utvidet vi familien med en egen kvinnekanal (FEM), en mannekanal (MAX) og en «voksenkanal» (VOX).

Da vi i 2013 havnet under Discoverys vinger utvidet vi flokken med bl.a. verdenskjente kanaler som Discovery Channel og TLC. I 2015 ble også Eurosport del av gjengen, deriblant kanalen Eurosport Norge, så nå teller vi i alt 12 TV-kanaler. På strømmetjenesten Dplay har vi samlet alt av underholdningen vår, mens Eurosport Player er stedet for alt av sport. Vårt store spekter av innhold gjør oss til den største utfordreren til TV 2 i det norske kommersielle TV-markedet.

Blockquote

“Vi skal gi folk gode opplevelser de vil dele med andre”

Humor på alvor – tekst

Tar humor på alvor

I TVNorge ønsker vi å titulere oss som norgesmester i humor.
Men norgesmester er ikke noe man er, det er noe man var eller blir. Derfor jobber vi knallhardt hver dag for at TVNorge og Dplay skal være det første stedet nordmenn går til for å finne latterkulene de trenger i hverdagen. Humor er blitt en viktig del av vårt DNA, og hos oss finner du flere av Norges fremste komikere i fri dressur.

Humor på alvor – images

Det du snakker om i morgen

Det du snakker om i morgen

Om det er storkampen i Eliteserien, utskeielsene i villaen på Ex on the Beach, den siste humorserien til Espen Eckbo eller den dramatiske finalerunden i 71° nord – vi ønsker å gi deg øyeblikkene du snakker om neste gang du treffer venner, kollegaer, slektninger eller tilfeldige folk på bussen. Alle setter pris på oppturer i hverdagen, og vi vil være førstevalget når seerne søker de gode opplevelsene på skjerm.

Home of the olympics

Home of the Olympics – og norsk toppfotball

Vårt mål er å gjøre Eurosport til Norges viktigste sportsmerkevare. Det klarer vi aldri uten å tilby de idrettene nordmenn elsker mest. Derfor er Eurosport fra 2017 til 2022 stedet hvor du finner alt fra Eliteserien og OBOS-ligaen. Fra 2018 til 2024 er vi også «Home of the Olympics», og gir deg alt fra både vinter- og sommer-OL. Vi er ennå ganske ferske i TV-sportens verden, men har allerede bevist at vi kan levere både OL og toppfotball i henhold til de høye kravene fra sportsgale nordmenn.

Leken, real, oppfinnsom

Leken, real, oppfinnsom

For TV-kanalen TVNorge har valgt verdiene leken, real og oppfinnsom. Men det er også verdier vi ønsker å ha på arbeidsplassen vår i Discovery. Både i møte med hverandre og med de vi treffer gjennom jobben vår. Lekenheten er viktig å bevare, det er nok alvor i hverdagen ellers. Samtidig skal vi være åpne og ærlige om det vi driver med, vi skal oppleves som en real bedrift med reale folk. På toppen av dette skal vi være oppfinnsomme og aldri være redde for å prøve nye ting, noe som er viktigere enn noen gang i bransjen vi er i.

Liten men stor

Liten, men stor

Vi er 140 mennesker som jobber på kontoret vårt i Nydalen, det er ikke mange sammenlignet med TV 2s ca. 800 og NRKs ca. 3000. Men vi får til utrolig mye likevel! At vi er TV 2s fremste konkurrent i det kommersielle TV-markedet skyldes delvis det flotte miljøet av produksjonsselskaper i Norge. De lager nemlig alt det gode TV-innholdet som vi bestiller fra dem. Men mest av alt skyldes det et veldig godt samhold blant våre ansatte, og at folka her bryr seg om sine kollegaer og om arbeidsplassen sin.