Sponsorater

Det er mulig å sponse alle programmene på våre kanaler.

Spesifikt program eller målgruppe

En annonsør kan enten kjøpe et spesifikt program, eller en målgruppe. Kjøpes en målgruppe blir sponsorvignetten spredt på de kanalene og programmene som treffer godt i denne målgruppen.

Lav kontaktpris

Sponsing har lav kontaktpris, bygger god dekning og gir høy frekvens. Som sponsor ligger man så tett på det redaksjonelle innholdet som mulig.

RBS-sponsorat

Ved RBS-sponsorat (kjøp av målgruppe), kontakt salgsavdelingen.

Regelverk

Vi forholder oss til både det norske og det britiske regelverket. Under følger en kort oppsummering av disse.

TVNorge

Sponsorat

Det skal tydelig fremkomme at det er et sponsorat.

Produktvisning

Det er lov til å sponse med produkt/tjeneste.

Eksisterende markedsmateriell

Det er ikke tillatt å benytte eksisterende markedsmateriell, uavhengig av om reklamen har blitt formidlet via TV, internett, utendørs eller i annen mediekanal.

Musikk og lyd

Det er lov til å ha med musikk eller annen lyd, men denne skal ikke gå igjen fra annen markedsføring.

Slagord

Det er ikke tillatt med noen form for slagord, men en nøytral bransje-/produktbeskrivelse er tillatt.

Kontaktinformasjon

Det er ikke tillatt å ha med nettadresse eller annen kontaktinfo.
Mer om regelverk

FEM, MAX, VOX, Discovery Channel, TLC og Eurosport Norge

Sponsorat

Det skal tydelig fremkomme at det er et sponsorat.

Produktvisning

Det er lov til å vise produktet slik det fremstår i butikk.

Eksisterende markedsmateriell

Det er lov til å benytte elementer fra eksisterende reklame med forsiktighet.

Payoff

Det er lov til å ha med payoff, men denne skal ikke inneholde produktfordeler, oppfordring til handling eller tilleggsinformasjon som ikke er relevant for å tilkjennegjøre sponsor.

Kontaktinformasjon

Det er lov til å ha med nettadresse, men det er ikke tillatt å oppfordre til å besøke denne.
Mer om regelverk

Produksjon

Pris på produksjon hos Discovery Networks Norway er fra kr 27 000,- eks. mva. for både TVNorge og Ofcom (inkl. voice og opplasting). Dette forutsetter oversendt materiell i riktig format. Ta kontakt med Tone Finkenhavn for mer informasjon.

Logo

Logo skal leveres i .eps eller .ai med rasterisert (rasterized) tekst.

Bilder

Bilder må sendes horisontale og høyoppløselige i en min. størrelse på 1920 x 1080 pixler (.jpg eller .tif.).

Video

Standard Quicktime i lossless (prores, animation eller lignende) i 1080i. Må fungere på PC uten ekstra programvare. Opptak som er progressivt skal ikke gjøres om til interlaced.

Lyd

Lyd leveres som .aif eller .wav. Musikk eller lignende kan gjerne være inkludert i videofil.

Vi kan ikke fjerne voice fra filmens lydmix. Vil du endre voice på en eksisterende film, må du sende resten av lydbildet/musikken, uten voice, separat.

Sekundlengder

Det er ulike sekundlengder på de ulike kanalene.

TVNorge

Lengde

Standardlengde er 5 sekunder.

Programsponsorat

Programsponsorat med fire sponsorer har en lengde på 3,75 sek (3 sek. 19 frames)

Voice

Vi har én fast voicer på samtlige vignetter, derfor leveres alt materiell uten egen voice til TVNorge.

Ferdigprodusert vignett

Ved ferdigprodusert vignett – Last opp via WeTransfer el.l. og send link til Tone Finkenhavn.

FEM, MAX, VOX, EUROSPORT, DISCOVERY CHANNEL OG TLC (OfCom)

Lengde

Det må totalt leveres 4 versjoner – 2 stk. á 5 sekunder og 2 stk. á 10 sekunder med følgende voice over:

5 sek:

Programmet presenteres av Discovery Norway
Discovery Norway

10 sek:

Programmet presenteres av Discovery Norway
Discovery Norway

Ferdigproduserte vignetter

Ferdige sponsorvignetter leveres senest 5 virkedager før kampanjestart i Adstream/adtoox el.l.